Domů | O nás | Staňte se členy klubu/Získejte 3D software | en english Přihlášení pro členy - Jméno: Heslo:
 3DJournal          Zažijte třetí rozměr obrazu
Naše nabídka: 3D fotografie 3D software Návody a rady Diskuze
HORKÉ TIPY VIDEO-NÁVODY
! 3DFotoVideo 3DVideoVideo

<<< Video 1: Jak vytvořit 3D fotografii

Video 2: Jak vytvořit 3D video >>>
E-kniha zdarma o 3D fotografii a 3D videu
E-kniha: Jak na 3D foto a 3D video - stáhni si knihu zdarma ze Slasti.cz nebo přímo zde: mobi - epub - pdf
Rychlé menu
 Hlavní stránka
 Všechny články
 O nás
3D galerie
3D image
3D image
3D image
3D image
3D image
3D image

Nebojte se 3D grafů

   Ne, opravdu se nebojte. V následujícím textu nebudeme studovat matematiku ani kreslit komplikované grafy, ale podíváme se na jeden zajímavý program pro tvorbu 3D obrázků. Anaglyphy se v něm tvoří prostřednictvím jednoduchých (i složitějších) vzorců.

   Program se jmenuje 3D Grapher, který si můžete stáhnout na této adrese . (Odkaz na tento program naleznete i v seznamu odkazů pro členy - a tam ho také budeme updatovat v případě, že by došlo k jeho změně.) Po stažení Grapheru (kliknutím na text Download na druhém řádku) jej nainstalujte - a můžete se pustit do tvorby.
   Než půjdeme dál, omlouváme se všem, kdo jsou s matematikou kamarádi. V dalším výkladu totiž budeme hodně zjednodušovat a vysvětlovat i věci, které oni jistě dávno vědí.
  
Lehký úvod
   Když chceme kreslit grafy ve třech rozměrech - tedy 3D - budeme potřebovat 3 osy - vodorovnou X, svislou Y a vodorovnou osu Z mířící od nás do dálky (do hloubi monitoru). Pravdou ovšem je, že v Grapheru je možné osy různě natáčet, takže nakonec může být vodorovná třeba i osa Y.
   Když si graf představíme jako spoustu malých teček v prostoru, pak matematický zápis grafu říká, jak spolu souvisejí souřadnice x, y a z každého bodu. Když tedy například platí x = y = z, pak je grafem plocha v prostoru, která je tvořena například body 1,1,1 nebo 2,2,2 nebo 6,6,6. Když chceme, aby graf nevypadal jako placka, musíme použít nějaký o trochu složitější vzorec - nějakou nelineární funkci, například x^2 nebo sin x.
  
Jdeme kreslit
   A nyní vytvořme první graf. Napište do horního okna Grapheru následující 3 řádky:
   rgb(1,1,0)
   crt(x,y,z)
   y = z = x
   První řádek určuje barvu grafu (3D obrázek ale bude nakonec stejně černobílý), v tomto případě se míchá r + g (red = červená, green = zelená) a vzniká tedy žlutá. Hodnoty trojice základních barev se mohou pohybovat mezi 0 a 1.
    Grapher v akci Druhý řádek říká, že budeme kreslit graf pro trojici os x, y a z a zároveň nastavuje standardní rozpětí grafu - od - 5 do 5 (pro hodnoty v tomto rozmezí se budou počítat jednotlivé body grafu). A konečně třetí řádek je rovnicí samotného grafu - té plochy, o které již byla řeč výše.
   Nyní stačí stisknout klávesu F5 (nebo v menu zvolit Project/Graph) a graf se vykreslí. Chcete-li graf vidět ve 3D, zvolte View/Eyes/Anaglyph. Doporučujeme však ještě před tím změnit v menu Options/Graphing/Anaglyph barvu pro levé oko na červenou a pro pravé na zeleno-modrou (má zelenou a modrou složku s hodnotou 255, červenou 0). A v menu Options/Graphing/Eyes nastavte vnímání hloubky (Depth Perception) pro Anaglyph na první čárku zleva.
   Po vykreslení můžete šipkami v okně Rotate View otáčet obrazem okolo libovolné osy. Pokud na nějakou šipku dvojkliknete, graf se bude sám otáčet v prostoru. S 3D brýlemi to u některých grafů bývá skutečně velmi pěkný pohled.
  
Lepší obrázky
   A nyní pojďme ke složitějším grafům. Pokud do kódu pro náš první graf přidáte další řádek, například z = 5, přibude další plocha (její souřadnice z bude 5, ostatní se budou měnit od -5 do 5). Můžete přidat i více podobných řádků, například z = 2, z = -2, x = 5 - a plochy se nám dále rozmnoží.
    A ještě jeden graf Jestli už vás rovné plochy nebaví, zkuste rovnici y = sin(x). Objeví se zvlněná plocha. Přidáte-li ještě řádek z = cos(x), budete mít kolmo na ni další zvlněnou plochu. Když místo druhého řádku napíšete z = x ^ 2, souřadnice z se vám odváže - bude růst (i klesat) daleko rychleji než x, takže i výsledný graf bude poměrně značně odlišný od svých předchůdců - a 3D efekt velmi výrazný.
   A nyní již nastává čas pro vaše experimenty. Pokud vás nic nenapadá, zkuste třeba rovnice z=x*sin(x)^2, z=x^3*sin(x)^2 nebo z=x^3*sin(x)^3. Automatické rozpětí souřadnic od -5 do 5 lze nastavit nejen výrazem crt(x,y,z), ale i tímto: var x = -5 to 5 step 20 (poslední hodnota udává, po kolika krocích se dojde od -5 do 5). Chcete-li nastavit jiné rozpětí, máte samozřejmě možnost.
   Součástí programu je i poměrně rozsáhlá nápověda. Je sice v angličtině, ale i ten, kdo tento jazyk neovládá, v něm jistě při troše pátrání nalezne užitečné informace - například o použitelných funkcích.
(3DJournal)




Pošlete odkaz na tuto stránku přátelům na Facebooku: Sdílet

    Jaggni to! Linkuj! Vybrali.sme

del.icio.us stumble it digg it Google Reddit Ma.gnolia connotea NewsVine blinkbits BlinkList De.lirio.us co.mments feedmelinks Furl scuttle simpy YahooMyWeb
Kompletní menu
 Hlavní stránka
 Předplatné
 Ztracené heslo
 Software 3DJournal
 3D brýle
 3D film, 3D video
 Všechny články
 Diskuzní fórum
 3D galerie
 3D galerie míst světa
 Stáhněte si
 Užitečné odkazy
 Otázky a odpovědi
 Správa členského konta
 O nás
 
 Pošlete odkaz na tuto stránku přátelům na Facebooku: Sdílet


3D software pro 3D fotografie a pro prevod z 2D do 3D


Tato stránka je součástí projektu 3DJournal. Na jeho stránkách naleznete: 3D obrázky (prostorové 3D obrázky, 3D obrazy), 3D fotografie (prostorové 3D fotografie, 3D fota, 3D fotky), návod na 3D, jak se dělají 3D obrazy, jak se dělají 3D fotografie (jak se dělají 3D fotky), download 3D software zdarma, levné 3D brýle, 3D vybavení, 3D fotoaparáty, 3D hry pro 3D brýle (3D hra pro 3D brýle), anaglyph, anaglyf, anaglyphy, anaglyfy, stereogram, stereograf, stereogramy, 3D grafy, 3D animace, 3D rendering, 3D odkazy, 3D galerie, umělecká 3D erotika, 3D svět, stereoskopické obrazy, modročervené brýle, červenomodré brýle, red cyan brýle.

©2003 - 2017 3DJournal.com
Publisher: Bispiral, s.r.o. | Ochrana soukromí a pravidla použití